KETTLEBELL

KETTLEBELL

Czym jest Kettlebell? To rodzaj odważnika wywodzącego się z Rosji, który swoim wyglądem przypomina kulę armatnią z uchwytem. Jego historia wzięła się z poligonu, bowiem treningi z nim wykonywali wojskowi. Celem ćwiczeń z kettlebellem było zwiększenie wydolności całego organizmu, a efekt uboczny jakim jest rozbudowanie sylwetki i uzyskanie atletycznych kształtów, spowodował, że w XX wieku zaczęto używać go również w  treningach siłowych. Kettlebell nie jest jednak zwykłym hantlem czy ciężarkiem – jego przesunięty środek ciężkości, który umożliwia wzmocnienie przedramienia, sprawia, że zasadniczo się od nich różni.

MIĘŚNIE JAKIE STYMULUJE KETTLEBELL

Mimo powszechnej opinii Kettlebell nie stymuluje wyłącznie ramion – wspaniale działa również na mięśnie pośladków, nóg lub bioder, dlatego jest ulubieńcem bywalców siłowni, a najbardziej płci żeńskiej. Oprócz skuteczności jaką daje trening z charakterystycznym odważnikiem, plusem ćwiczeń przy jego użyciu jest ciągły balans ciała, który przekłada się na napięcie mięśni. Ruch, który wykonywane jest podczas używania odważnika nazywany jest swingiem.

ĆWICZENIA Z KETTLEBELLEM

Ogromną zaletą ćwiczeń z Kettlebellem jest ich różnorodność – praktycznie są nieograniczone, ale do tych najbardziej znanych należą:

  • swing : to ćwiczenie polega huśtaniu Kettlebell’a między nogami, a następnie wyrzucaniu go na wysokość klatki piersiowej lub na unoszeniu go dwoma rękoma (oburącz) przed siebie
  • swatch: polega na unoszeniu ciężaru jedną ręką ponad głowę. W tym przypadku wspaniale wzmocnione są mięśnie czworogłowe uda, mięśnie pleców i brzucha (świetnie pracują również tylne mięśnie ud)
  • squaty (przysiady): Kettlebell używany na wysokości klatki piersiowej lub trzymany wyprostowanymi rękoma między nogami za uchwyt, doskonale sprawdzi się jako obciążenie podczas wykonywania przysiadów.

EFEKTY JAKIE DAJE TRENING Z KETTLEBELLEM

Kettlebell angażuje wszystkie partie mięśniowe, wspaniale więc rzeźbi i modeluje sylwetkę, a ponadto zwiększa ich gibkość. Głównym założeniem ćwiczeń z tym ciężarkiem jest poprawa siły i wytrzymałości, choć doskonale wpływają one również na stabilizację sylwetki. Podczas treningu można znacząco pozbyć się zbędnych kilogramów zwiększając swoją masę mięśniową, a zmniejszając tkankę tłuszczową.

Agnieszka